Digital Deposit of grey literature of Algiers 2 University

Algerian EFL Supervisors’ Attitudes towards Hedging in Master’s Dissertations

Show simple item record

dc.contributor.author Boufroua, Souzane
dc.contributor.author Bouchama-Sari Ahmed, Fizya Anissa
dc.date.accessioned 2025-12-08T07:01:53Z
dc.date.available 2025-12-08T07:01:53Z
dc.date.issued 2025-11-30
dc.identifier.issn 2170-1431
dc.identifier.issn EISSN: 2170-144X
dc.identifier.uri http://ddeposit.univ-alger2.dz:8080/xmlui/handle/20.500.12387/9385
dc.description.abstract Abstract: Hedging is a prominent aspect of academic writing that enables expressing claims with caution, precision, deference, and consideration of the reader. This study aims to unveil supervisors' perceptions of the use of hedging in EFL Master's dissertations. To this end, an exploratory study involving a mixed-methods design was undertaken with forty-four Algerian supervisors who shared their perspectives regarding the importance of hedging in dissertations, the students' actual application of hedging, and their supervisory hedging assistance. The quantitative and qualitative analyses of the data emerging from the questionnaire administered revealed a major agreement on the significance of hedges in maintaining precision and complexity, acknowledging study weaknesses, protecting oneself from criticism, and saving the reader’s face. Nonetheless, supervisors showed only partial familiarity with the concept, and the students' realisation was reported to be infrequent and flawed. In turn, the supervisors' hedging feedback did not seem sufficient either. ملخص: يعدّ التحوّط اللّغوي ميزة بارزة في الكتابة الأكاديمية، حيث يُمكّن من التعبير عن الادعاءات العلمية بحذر ودقّة واحترام ومراعاة للقارئ. وتهدف دراستنا هذه إلى الكشف عن تصوّرات المشرفين حول استخدام التحوّط اللغوي في رسائل الماستر لمتعلّمي اللّغة الانجليزية كلغة أجنبية. وعليه، قمنا بدراسة استكشافية بتصميم يجمع المنهجين الكمي والكيفي أجريت على أربعة وأربعين مشرفا جزائريا والذين شاركونا تصوراتهم حول أهمية التحوّط اللّغوي في رسائل الماستر واستخدام طلبتهم فعليا لهذا الأسلوب اللغوي وكذلك مساعدتهم الإشرافية لهم في استعماله. وقد أظهر التحليل الكمّي والكيفي لبيانات الاستبيان المعتمد إجماعا كبيرا حول أهمية التحوّط اللّغوي في الحفاظ على الدقّة والتعقيد العلمي والإقرار بما يعتري الدراسة من قصور والحماية من النقد وكذلك حفظ ماء وجه القارئ. ومع ذلك، أبدى المشرفون إلماما جزئيا بالمفهوم، في حين أظهرت الدراسة عدم استعمال الطلبة لهذا الأسلوب اللغوي إلا استعمالا نادرا أو غير دقيق. كما لم تكن ملاحظات المشرفين لطلبتهم كافية أيضا. ar_AR
dc.language.iso en ar_AR
dc.publisher مجلة "أفكار وآفاق".جامعة الجزائر 2 أبو القاسم سعد الله ar_AR
dc.relation.ispartofseries مجلة أفكار وآفاق;2 المجلد13، العدد
dc.subject Hedging; Exploratory Study; Academic Writing; EFL; Dissertations; Supervisors. التحوّط اللغوي؛ دراسة استكشافية؛ الكتابة الأكاديمية؛ اللغة الانجليزية كلغة أجنبية؛ رسائل الماستر؛ الأساتذة المشرفون. ar_AR
dc.title Algerian EFL Supervisors’ Attitudes towards Hedging in Master’s Dissertations ar_AR
dc.title.alternative توجهات المشرفين الجزائريين تجاه التحوط اللغوي في رسائل الماستر الخاصة باللغة الإنجليزية كلغة أجنبية ar_AR
dc.type Article ar_AR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account