Show simple item record

dc.contributor.author Boubaiou, Hazem
dc.date.accessioned 2025-01-05T11:14:48Z
dc.date.available 2025-01-05T11:14:48Z
dc.date.issued 2024-12-25
dc.identifier.issn 1112-7279
dc.identifier.issn E : 2676-1556
dc.identifier.uri http://ddeposit.univ-alger2.dz:8080/xmlui/handle/20.500.12387/7907
dc.description.abstract Due to various reasons including scarcity, dual narratives are given little critical attention within the realm of literature compared to other orthodox genres. Juxtaposing different narratives whose plots have no apparent intersecting points may render readers puzzled and eventually uninterested. However, when written effectively, double narrative works are suggested to offer a more rational account of the world’s multiplicity. In light of these conflicting views, this paper endeavours to explore this mode of narration and the murkiness that surrounds it by casting light on Elif Shafak’s The Forty Rules of Love (2010). Often labelled as a novel about mysticism, Shafak’s novel complexly fuses a narrative inside another: one set in 13th century Turkey, whereas the second in modern day America. To fulfil the aforementioned endeavour, narrative levels and narration techniques ought to be analysed through the lenses of narratology. Moreover, this paper also seeks to examine to what extent Shafak’s circular form, diversity of narrators and constant shift between the two worlds affected her quest of advocating love and Sufism among other thematic concerns. Keywords: Elif Shafak; dual narrative; mysticism; narrative levels; narratology. ملخص: نظرا لأسباب عدة من بينها الندرة، لا تحظى الروايات ذات السرد المزدوج بحيز كبير من الاهتمام في مجال النقد الأدبي مقارنة بالأنماط الأرثودكسية الأخرى. إذ أن وضع نصوص سردية لا تحتوي حبكاتها على نقاط تقاطع ظاهرة من شأنه جعل مهمة الاستيعاب أصعب لدى القراء. ومع ذلك، يمكن لهذه الأعمال إضفاء وصف أكثر عقلانية للعالم و تعدد أبعاده إذا ما تمت كتابتها بعناية. في ظل هذه الآراء المتضاربة، يسعى هذا المقال إلى استكشاف هذا النمط من السرد من خلال تسليط الضوء على رواية قواعد العشق الأربعون لألف شفق (2010) التي غالبا ما يقترن ذكرها بموضوع التصوف. حيث يدمج هذا العمل بشكل معقد روايتين داخل رواية واحدة: الأولى تدور أحداثها في تركيا في القرن الثالث عشر، بينما الثانية في أمريكا المعاصرة. لتحقيق المسعى المذكور أعلاه، يتوجب تحليل المستويات و التقنيات السردية من خلال عدسات نظرية السرد. علاوة على ذلك، يرمي هذا المقال إلى إبراز لأي مدى أثر إدراج شفق لعدد كبير من الرواة و تحولها المستمر بين العالمين على محاولتها للدفاع عن الحب و الصوفية فضلا عن غيرها من المواضيع المعالجة. كلمات مفتاحية: أليف شفق، مستويات السرد، التصوف، نظرية السرد. ar_AR
dc.language.iso en ar_AR
dc.publisher Faculté des Langues Etrangères. Université d’Alger 2 Abou El Kacem Saadallah ar_AR
dc.relation.ispartofseries Al Adab wa Llughat. Lettres et Langues;Vol. 19, Nr. 02, 2024
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject Elif Shafak ar_AR
dc.subject Dual narrative ar_AR
dc.subject Mysticism ar_AR
dc.subject Narrative levels ar_AR
dc.subject Narratology ar_AR
dc.title Dual Narratives ar_AR
dc.title.alternative A Push And Pull Literary Tool. A Study Of Elif Shafak's The Forty Rules Of Love ar_AR
dc.type Article ar_AR


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account